There is no translation available.

Partnerstwo międzygminne Dobre Miasto-Radzionków-Boguszów Gorce

26 czerwca 2003 roku zostało podpisane porozumienie dotyczące trójstronnej współpracy międzygminnej.


Nawiązana współpraca opiera się na wzajemnych kontaktach dążących do jak najlepszego poznania się, wymiany poglądów i informacji pomiędzy mieszkańcami poszczególnych miast w różnych dziedzinach np. kultura, edukacja, turystyka, zdrowie. Opiera się również na wymianie doświadczeń w pracy urzędów administracji publicznej, wzajemnej wymianie grup dzieci i młodzieży czy też wzajemnej prezentacji dorobku lokalnych środowisk artystycznych i kulturalnych.

Partnerstwo z Gminą Nieporęt

20 czerwca 2012 roku zostało podpisane porozumienie o współpracy. Opiera się ona na wzajemnych kontaktach dążących do jak najlepszego poznania się, wymiany poglądów i informacji pomiędzy mieszkańcami poszczególnych miast w różnych dziedzinach np. kultura, edukacja, turystyka, zdrowie. Opiera się również na wymianie doświadczeń w pracy urzędów administracji publicznej, wzajemnej wymianie grup dzieci i młodzieży czy też wzajemnej prezentacji dorobku lokalnych środowisk artystycznych i kulturalnych.

Miasto Partnerskie Quakenbrück - Niemcy

Współpraca polsko-niemiecka rozpoczęła się w maju 1999 r. podpisaniem "Wspólnej deklaracji współpracy pomiędzy powiatem Osnabrück i powiatem olsztyńskim". Wizyty i rewizyty władz niemieckich i polskich doprowadziły do podpisania deklaracji o partnerstwie miasta Dobre Miasto i Quakenbrück. 16 listopada 2000 roku. Współpraca ta polega na upowszechnianiu pokoju, wolności i przyjaznych więzi oraz obejmuje wymianę obywateli pomiędzy mieszkańcami obydwu gmin.

Miasto Partnerskie Montierchaume - Francja

Współpraca z gminą Montierchaume została zawarta 26 sierpnia 2002 roku. Dotyczy głównie nawiązywania kontaktów pomiędzy organizacjami młodzieżowymi, związkami, klubami, stowarzyszeniami i instytucjami, które opierają się na wzajemności. Współpraca ta ma doprowadzić do lepszego poznania oraz zrozumienia naszej historii, tradycji, kultury, gospodarki, życia rodzinnego, szkolnego i społecznego.

Miasto Partnerskie Kostopil - Ukraina (23 maja 2007 r.)

Współpraca Gminy Dobre Miasto z miastem Kostopol została zawarta 23 maja 2007 roku. Polega na wzajemnej wymianie informacji w dziedzinie kultury, edukacji, turystyki, zdrowia i gospodarki komunalnej, wymianie doświadczeń w pracy urzędów administracji samorządowej oraz stwarzaniu warunków dla wzajemnej prezentacji dorobku lokalnych środowisk artystycznych i kulturalnych.

 

Związki Stowarzyszenia Fundacje Spółki (międzygminne):

Lokalna Grupa Działania ,,Warmiński Zakątek"
Związek Gmin Warmińsko-Mazurskich
  • 23 kwietnia 2024 r. - Zgłoszenie Sołectwa Podleśna oraz Łęgno do konkursu ,,Czysta i piękna zagroda – estetyczna wieś”
  • 18 czerwca 2024 r. – Zgromadzenie Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich
  • 5 grudnia 2024 r. – Zgromadzenie Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich
Międzynarodowe Sieć Miast Cittaslow
Polska Krajowa Sieć Miast Cittaslow
Olsztyński Obszar Aglomeracyjny
Stowarzyszenie Szlak Świętej Warmii
Warmiński Związek Gmin

W ramach zakresu swoich realizacji WZG prowadzi i zarządza Międzygminnym Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt w Tomarynach. Gmina Dobre Miasto od 2016 roku ma zawarte porozumienie w ramach którego, odławiane zwierzęta na terenie gminy są odwożone do schroniska w Tomarynach.  Szczegółowe dane z roku 2024 w podziale na miesiące przedstawiają tabele.

Liczba przyjętych, adoptowanych i odebranych psów oraz zgony w 2024 r.

Miesiąc

Przyjętych

Adoptowanych

Odebrane

Zgony

Stan na koniec miesiąca

Styczeń

 (Stan psów na 31.12.2023 r. 16)

2

4

0

0

14

Luty

2

0

0

0

16

Marzec

0

1

0

0

15

Kwiecień

2

2

0

0

15

Maj

1

2

0

0

14

Czerwiec

2

2

0

1

13

Lipiec

1

0

0

0

14

Sierpień

3

0

1

0

16

Wrzesień

1

0

0

0

17 (zdjęto jednego psa ze stanu, pies Radostowo)

Październik

3

1

0

0

18

Listopad

0

1

1

0

16

Grudzień

1

3

0

0

14

SUMA

18

16

2

1

x



Poniesione koszty za Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Tomarynach za 2024 r.

Miesiąc

Miesięczny koszt

Opłata stała miesięczna

Opłata miesięczna za psy

Liczba psów liczona do opłaty miesięcznej

Fundusz Adopcyjny

Liczba psów liczonych do funduszu adopcyjnego

Styczeń

16362,55

2.942,55

10.980,00

18

2440,00

4

Luty

12.702,55

2.942,55

9.760,00

16

0

0

Marzec

13.312,55

2.942,55

9.760,00

16

610,00

1

Kwiecień

14.532,55

2.942,55

10.370,00

17

1.220,00

2

Maj

13.922,55

2.942,55

9.760,00

16

1.220,00

2

Czerwiec

13.922,55

2.942,55

9.760,00

16

1.220,00

2

Lipiec

11.482,55

2.942,55

8.540,00

14

0

0

Sierpień

13.312,55

2.942,55

10.370,00

17

0

0

Wrzesień

13.312,55

2.942,55

10.370,00

17

0

0

Październik

15.142,55

2.924,55

11.590,00

18

610,00

1

Listopad

14.532,55

2,924,55

10.980,00

18

610,00

1

Grudzień

15142,55

2.924,55

10.370,00

17

1830,00

3

SUMA

152.538,05

32.170,05

112.240,00

x

7.930,00

x

 

Stawka za pobyt jednego psa w schronisku wynosiła 610,00 zł, rok 2024
Stawka za fundusz adopcyjny za jednego psa wynosiła 610,00 zł, rok 2024.

 

 

Fundacja Fundusz Ziemi Olsztyńskiej

W roku szkolnym/akademickim 2023/2024 Fundacja przyznała 83 stypendia w tym:

  • 41 studentom i 42 uczniom szkół średnich na kwotę 249 000 zł,
  • Stypendium z Funduszu Stypendialnego na osobę wynosił 3000 zł,
  • Do puli Funduszu Stypendialnego przystąpiło 12 gmin powiatu olsztyńskiego w tym Gmina Dobre Miasto, wnosząc swój wkład finansowy w wysokości 6 000 zł,
  • Z gminy Dobre Miasto stypendia otrzymało pięć osób, w tym:
  • Stypendium naukowe dla studentki oraz dwa dla uczniów szkół średnich,
  • Stypendium artystyczne dla dwóch uczennic szkół średnich

 

Spółki międzygminne

Spółdzielnia Socjalna „Kuźnia” w likwidacji.

Przedsiębiorstwo społeczne, prowadziło w 2024 roku działalność mającą na celu reintegrację społeczną i zawodową osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, co było zgodne z art. 4 ust. 1 Ustawy o ekonomii społecznej.

Celem Spółdzielni było:

  • przywrócenie na rynek pracy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez prowadzenie wspólnego przedsiębiorstwa w oparciu o osobistą pracę członków, osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, osób długotrwale bezrobotnych oraz umożliwienie osobom pozostającym bez pracy i niepełnosprawnym aktywizacji zawodowej;
  • realizacja doniosłych społecznie celów, takich jak tworzenie więzi międzyludzkich oraz reintegracja społeczna i reintegracja zawodowa – podejmowanie działań mających za przedmiot odbudowanie i podtrzymanie u członka Spółdzielni umiejętności uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej oraz pełnienia ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania oraz pobytu, a także działania mające na celu odbudowanie i podtrzymanie zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy;
  • prowadzenie działalności gospodarczej, społecznej i oświatowo – kulturalnej na rzecz swoich członków oraz środowiska lokalnego, a także działalność społecznie użyteczna w sferze działań publicznych zawartych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Realizacje usług w 2024 roku:

  • Usługi opiekuńcze u podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2024r. do 31.12.2024r
  • Przygotowywanie i wydawanie obiadów w Szkole Podstawowej NR3 w Dobrym Mieście. Z żywienia korzysta dziennie ok. 130 osób.
  • Planowane jest w 2025 roku przekazanie majątku likwidowanej spółdzielni socjalnej Kuźnia, na rzecz powołanej nowej spółdzielni socjalnej Podkowa. W skład majątku mają wejść środki pieniężne oraz majątek rzeczowy
Spółdzielnia Socjalna PODKOWA.
  • Uchwałą NR IX/60/2024 Rada Miejska W Dobrym Mieście z dnia 24 października 2024 r. zdecydowała o jej utworzeniu.
    • Członkami założycielami Spółdzielni Socjalnej PODKOWA zostali:
    • Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Dobrym Mieście.
  • Gmina Dobre Miasto.
  • Zarząd spółdzielni planuje włączać się w projekty społeczne i kontynuację realizowanych działań przez likwidowaną spółdzielnię Kuźnia w ramach nowych pozyskanych na to środków i kontrahentów
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna
Społeczna inicjatywa mieszkaniowa KZN Północ - czyli SIM.
  • Jest to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. Społeczne Inicjatywy Mieszkaniowe (SIM) to filar dokonującego się właśnie przełomu w budowie mieszkań o umiarkowanym czynszu. SIM-y (dawne TBS-y) to spółki tzw. not for profit budujące mieszkania społeczne. Mieszkania budowane przez SIM są przeznaczone dla osób i rodzin nie posiadających własnego mieszkania w danej miejscowości, którzy dysponują środkami na regularne opłacanie czynszu, jednak ich dochody są za niskie na zaciągnięcie kredytu hipotecznego na mieszkanie.
  • Rada Miejska w Dobrym Mieście podjęła uchwałę Nr IX/63/2024 z dnia 24.10.2024 roku w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci prawa własności nieruchomości do spółki pod nazwą Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN-Północ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie.
  • W związku z ww uchwałą Burmistrz Dobrego Miasta wydała Zarządzenie Nr IN.0050.206.2024.KSz z dnia 12 listopada 2024 r. w sprawie wniesienia wkładu niepieniężnego i objęcia z tego tytułu udziałów w Spółce Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN – Północ Spółka z graniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie. Wkład niepieniężny stanowi prawo własności nieruchomości niezabudowanej, położonej w obrębie nr 0001 miasto Dobre Miasto, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka ewidencyjna nr 163 o pow. 0,3760 ha, zapisanej w księdze wieczystej nr KW OL1O/00039056/2 o wartości 646 980,00 zł celem podwyższenia kapitału zakładowego i objęcia udziałów w spółce.
  • W zamian za wniesiony wkład niepieniężny Gmina Dobre Miasto obejmie 12 939 udziałów po 50,00 zł każdy, o łącznej wartości 646 950,00 zł.
  • Gmina Dobre Miasto obejmie udziały za cenę wyższą niż wartość nominalna tychże udziałów, pokrywając je w całości opisanym wkładem niepieniężnym o wartości 646 980,00 zł brutto, z której nadwyżka w wysokości 30,00 zł zostanie przekazana na kapitał zapasowy Spółki.
  • Działka, na której planowana jest lokalizacja inwestycji położona jest w centrum miasta, w bliskim sąsiedztwie szkoły i katedry. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określa przeznaczenie terenu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną.
  • W ramach planowanej inwestycji planowana jest zabudowa szeregowa. Ma powstać około 8 mieszkań.
  • W roku 2024 była w opracowaniu koncepcja do planu zagospodarowania terenu dla tej lokalizacji.
ZGOK – Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie