Zadania realizowane przez gminę określa Ustawa o Samorządzie Gminnym, która wskazuje na obowiązek realizacji zadań własnych oraz zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
Do zadań własnych gminy należą między innymi sprawy dotyczące:
- ładu przestrzennego,
- gospodarki nieruchomościami,
- ochrony środowiska,
- utrzymania gminnych dróg, ulic,
- zaopatrzenia w wodę,
- utrzymania czystości i porządku,
- pomocy społecznej,
- oświaty, kultury i sportu,
- ochrony zabytków,
- utrzymania zieleni gminnej
- współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych.
Do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej należą między innymi:
- sprawy obywatelskie,
- sprawy USC,
- sprawy wyborów,
- sprawy obronności.
Gmina wykonuje także zadania z zakresu właściwości powiatu i województwa oraz współdziała z innymi gminami na podstawie porozumień z tymi jednostkami.
Władze gminy stanowią organy:
- Rada Miejska w Dobrym Mieście - organ uchwałodawczy i kontrolny,
- Burmistrz Dobrego Miasta - organ wykonawczy.
Władze Gminy Dobre Miasto kadencja 2018-2024
Burmistrz Dobrego Miasta
Jarosław Kowalski
Zastępca Burmistrza
Janusz Filipkowski
Sekretarz Gminy
Zenon Połocki
Skarbnik Gminy
Anna Salmanowicz
Rada Miejska w Dobrym Mieście – kadencja 2018-2024 (rok 2024)
Przewodniczący Rady Miejskiej:
Łańko Ryszard
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej:
Konczalska Małgorzata
Wasilewska Joanna
Pozostali Członkowie Rady Miejskiej:
Barbachowska Anna
Bilińska-Wołodźko Elżbieta
Borek Mariusz
Janik Ryszard
Kobylińska Zdzisława
Kowalska Magdalena
Kurantowicz Bartosz
Pakisz Jerzy
Strękowski Krzysztof
Tracewicz Kamil
Wawirowicz Edmund
Włodarska Katarzyna
Działalność Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w 2024 roku
Rada Miejska kończącej się kadencji 2018-2024 odbyła:
- dwie sesje
- dwa posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Spraw Społecznych, Zdrowia i Spraw Młodzieży
- dwa posiedzenia połączonych komisji: Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Rozwoju Obszarów Wiejskich, Samorządu i Porządku Publicznego
- podjęto 13 uchwał
- opublikowano 7
Władze Gminy Dobre Miasto kadencja 2024-2029
Burmistrz Dobrego Miasta
Beata Harań
Zastępca Burmistrza
Justyna Roczeń
Sekretarz Gminy
Joanna Michalska-Reda
Skarbnik Gminy
Katarzyna Laufer-Mikołap
Rada Miejska w Dobrym Mieście – kadencja 2024-2029
Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pietrulewicz Gustaw
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej:
Borek Mariusz
Filipkowski Janusz
Pozostali Członkowie Rady Miejskiej:
Borowik Jarosław
Gajowniczek Tomasz
Iwanek Tomasz
Konczalska Małgorzata
Kowalska Magdalena
Kurek Beata
Lisowski Marcin
Michniewicz Barbara
Strękowski Krzysztof
Taraszkiewicz Arkadiusz
Tracewicz Kamil
Wilk Jakub
Działalność Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w 2024 roku
Rada miejska nowej kadencji 2024-2029 odbyła:
- trzynaście sesji
- osiem posiedzeń Komisji Społecznej, w tym siedem wspólnie z Komisją Budżetu, Gospodarki i Rozwoju Obszarów Wiejskich
- osiem posiedzeń Komisji Budżetu, Gospodarki i Rozwoju Obszarów Wiejskich w tym siedem wspólnie z Komisją Społeczną
- cztery posiedzenia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
- trzy posiedzenia Komisji Rewizyjnej
- podjęto 100 uchwał
- opublikowano 27
Działalność Burmistrza Dobrego Miasta
Do zadań Burmistrza należy wykonywanie zadań określonych ustawami, uchwałami Rady Miejskiej w Dobrym Mieście, oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz. Burmistrz realizuje powierzone zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście.
- Burmistrz kończącej się kadencji 2018-2024 wydał w 2024 roku 84 zarządzenia.
- Burmistrz nowej kadencji 2024-2029 wydał w 2024 roku 154 zarządzenia.





