There is no translation available.

Zadania realizowane przez gminę określa Ustawa o Samorządzie Gminnym, która wskazuje na obowiązek realizacji zadań własnych oraz zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

Do zadań własnych gminy należą między innymi sprawy dotyczące:

  • ładu przestrzennego,
  • gospodarki nieruchomościami,
  • ochrony środowiska,
  • utrzymania gminnych dróg, ulic,
  • zaopatrzenia w wodę,
  • utrzymania czystości i porządku,
  • pomocy społecznej,
  • oświaty, kultury i sportu,
  • ochrony zabytków,
  • utrzymania zieleni gminnej
  • współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych.

Do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej należą między innymi:

  • sprawy obywatelskie,
  • sprawy USC,
  • sprawy wyborów,
  • sprawy obronności.

Gmina wykonuje także zadania z zakresu właściwości powiatu i województwa oraz współdziała z innymi gminami na podstawie porozumień z tymi jednostkami.

Władze gminy stanowią organy:

  • Rada Miejska w Dobrym Mieście - organ uchwałodawczy i kontrolny,
  • Burmistrz Dobrego Miasta - organ wykonawczy.

Władze Gminy Dobre Miasto kadencja 2018-2024

Burmistrz Dobrego Miasta
Jarosław Kowalski

Zastępca Burmistrza
Janusz Filipkowski

Sekretarz Gminy
Zenon Połocki

Skarbnik Gminy
Anna Salmanowicz

Rada Miejska w Dobrym Mieście – kadencja 2018-2024 (rok 2024)

Przewodniczący Rady Miejskiej:
Łańko Ryszard

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej:
Konczalska Małgorzata
Wasilewska Joanna

Pozostali Członkowie Rady Miejskiej:
Barbachowska Anna
Bilińska-Wołodźko Elżbieta
Borek Mariusz
Janik Ryszard
Kobylińska Zdzisława
Kowalska Magdalena
Kurantowicz Bartosz
Pakisz Jerzy
Strękowski Krzysztof
Tracewicz Kamil
Wawirowicz Edmund
Włodarska Katarzyna

Działalność Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w 2024 roku

Rada Miejska kończącej się kadencji 2018-2024 odbyła:

  • dwie sesje
  • dwa posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Spraw Społecznych, Zdrowia i Spraw Młodzieży
  • dwa posiedzenia połączonych komisji: Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Rozwoju Obszarów Wiejskich, Samorządu i Porządku Publicznego
  • podjęto 13 uchwał
  • opublikowano 7

 

Władze Gminy Dobre Miasto kadencja 2024-2029

Burmistrz Dobrego Miasta
Beata Harań

Zastępca Burmistrza
Justyna Roczeń

Sekretarz Gminy
Joanna Michalska-Reda

Skarbnik Gminy
Katarzyna Laufer-Mikołap

Rada Miejska w Dobrym Mieście – kadencja 2024-2029

Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pietrulewicz Gustaw

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej:
Borek Mariusz
Filipkowski Janusz

Pozostali Członkowie Rady Miejskiej:
Borowik Jarosław
Gajowniczek Tomasz
Iwanek Tomasz
Konczalska Małgorzata
Kowalska Magdalena
Kurek Beata
Lisowski Marcin
Michniewicz Barbara
Strękowski Krzysztof
Taraszkiewicz Arkadiusz
Tracewicz Kamil
Wilk Jakub

Działalność Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w 2024 roku

Rada miejska nowej kadencji 2024-2029 odbyła:

  • trzynaście sesji
  • osiem posiedzeń Komisji Społecznej, w tym siedem wspólnie z Komisją Budżetu, Gospodarki i Rozwoju Obszarów Wiejskich
  • osiem posiedzeń Komisji Budżetu, Gospodarki i Rozwoju Obszarów Wiejskich w tym siedem wspólnie z Komisją Społeczną
  • cztery posiedzenia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
  • trzy posiedzenia Komisji Rewizyjnej
  • podjęto 100 uchwał
  • opublikowano 27

Działalność Burmistrza Dobrego Miasta

Do zadań Burmistrza należy wykonywanie zadań określonych ustawami, uchwałami Rady Miejskiej w Dobrym Mieście, oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz. Burmistrz realizuje powierzone zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście.

  • Burmistrz kończącej się kadencji 2018-2024 wydał w 2024 roku 84 zarządzenia.
  • Burmistrz nowej kadencji 2024-2029 wydał w 2024 roku 154 zarządzenia.