Funkcję Burmistrza Dobrego Miasta sprawuje Pani Beata Harań


Adres: 11-040 Dobre Miasto ul. Warszawska 14
Pok. Nr 12 – sekretariat
Tel.: + 48 89 616 13 14
Fax.: + 48 89 616 14 43
Adres e-mail:

Burmistrz jest organem wykonawczym Gminy, kieruje bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz, wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania Gminy określone przepisami prawa.
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał rady gminy;
1a) opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
2) określanie sposobu wykonywania uchwał;
3) gospodarowanie mieniem komunalnym;
4) wykonywanie budżetu;
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;

Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godz. 9:00-13:00 i 14:00-15:30.

Jeśli w poniedziałek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, interesanci przyjmowani są w pierwszym kolejnym dniu roboczym. 

 

Funkcję Zastępcy Burmistrza Dobrego Miasta sprawuje Pani Justyna Ciunowicz

 

Adres: 11-040 Dobre Miasto ul. Warszawska 14
Pok. Nr 12 – sekretariat
Tel.: + 48 89 616 13 14
Fax.: + 48 89 616 14 43
Adres e-mail:

  1. Zastępca Burmistrza zapewnia w powierzonym mu zakresie, rozwiązywanie problemów wynikających z zadań Gminy.
  2. Zastępca Burmistrza nadzoruje działalność komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy realizujących zadania Gminy.
  3. Zastępca Burmistrza podejmuje czynności Kierownika Urzędu podczas nieobecności Burmistrza.
  4. Zastępca Burmistrza bezpośrednio nadzoruje działalność:
  • Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  • Stanowisko ds. Ochrony Środowiska,
  • Stanowisko ds. Utrzymania Czystości i Porządku w Gminie,
  • Stanowisko ds. Ochrony Zwierząt i Decyzji Środowiskowych.


Funkcję Sekretarza sprawuje Pani Joanna Michalska - Reda


Adres: 11-040 Dobre Miasto ul. Warszawska 14
Pok. Nr 11
Tel.: + 48 89 616 14 24
Fax.: + 48 89 616 14 43
Adres e-mail:


Do zadań Sekretarza należy, w szczególności:
1. sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku i dyscypliny pracy oraz obiegiem informacji w urzędzie,
2. podejmowanie działań na rzecz usprawniania pracy urzędu,
3. nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych,
4. koordynowanie i nadzorowanie przestrzegania przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego i skargowego oraz interpelacji i zapytań,
5. nadzór nad opracowywaniem projektów uchwał, zarządzeń,
6. realizacja przyjętej w urzędzie gospodarki etatami oraz funduszem płac,
7. udzielanie pracownikom urlopów wypoczynkowych i zwolnień z pracy zgodnie z przepisami prawa pracy i regulaminem pracy urzędu,
8. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji pracowników samorządowych, w tym nadzór nad organizacją szkoleń pracowników urzędu,
9. nadzór nad dokonywaniem okresowych ocen pracowników urzędu oraz dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników,
10. opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy,
11. delegowanie pracowników urzędu do krajowych wyjazdów służbowych,
12. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi urzędu,
13. planowanie kosztów utrzymania urzędu, kontrola gospodarowania mieniem urzędu i nadzór nad właściwym, zgodnie z zasadą celowości i gospodarności, wydatkowaniem środków finansowych przewidzianych na ten cel w budżecie gminy,
14. organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami powszechnymi, referendami, wyborami organów jednostek pomocniczych gminy oraz przeprowadzaniem na terenie gminy wyborów ławników oraz spisów powszechnych,
15. organizowanie kontroli wewnętrznej w urzędzie i nadzór nad realizacją działalności kontrolnej oraz zaleceń pokontrolnych,
16. prowadzenie książki kontroli (kontrole zewnętrzne urzędu) oraz przechowywanie dokumentów z przeprowadzonych kontroli,
17. koordynowanie kontroli przeprowadzanych w jednostkach organizacyjnych gminy oraz przechowywanie dokumentów z kontroli,
18. dokonywanie kontroli funkcjonalnej i bieżącej oceny funkcjonowania kontroli zarządczej w przypisanym zakresie,
19. zapewnienie informowania pracowników o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie objętym działalnością gminy,
20. sprawowanie nadzoru nad ochroną danych osobowych znajdujących się w zbiorach urzędu,
21. organizowanie i nadzorowanie dostępu do informacji publicznej,
22. pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności burmistrza i zastępcy burmistrza,
23. wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza.
24. wykonywanie obowiązków w ramach udzielonego przez burmistrza pełnomocnictwa.

Funkcję Skarbnika sprawuje Pani Katarzyna Laufer - Mikołap

Adres: 11-040 Dobre Miasto ul. Warszawska 14
Pok. Nr 23
Tel.: + 48 89 615 10 68
Fax.: + 48 89 616 14 43
Adres e-mail: 



Skarbnik (Główny księgowy budżetu) zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań w zakresie gospodarki finansowej gminy, sprawując kontrolę i nadzór nad działalnością komórek organizacyjnych urzędu realizujących te zadania.

Do zadań Skarbnika należy, w szczególności:
1. przygotowanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne,
2. dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,
3. nadzorowanie wykonywania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu,
4. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
5. dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
6. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzanych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
7. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych oraz informowanie rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty,
8. nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
9. przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy,
10. dokonywanie kontroli funkcjonalnej i bieżącej oceny funkcjonowania kontroli zarządczej w przypisanym zakresie,
11. organizowanie zasad obiegu dokumentów finansowych w urzędzie,
12. nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy,
13. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa albo na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza,
14. wykonywanie obowiązków w ramach udzielonego przez burmistrza pełnomocnictwa.